Általános működési leírás

Adatbázis leírás

Rendszer architektúra

Fejlesztői kézikönyv 6.2

XML Referencia 6.2

Effector Studio 3.2 összefoglaló

Effector Studio 3.2 kézikönyv

Fejlesztői kézikönyv 5.5

XML referencia 5.5

Effector Studio 2.0 kézikönyv

Effector Studio 2.0 összefoglaló

Fejlesztő menüpont

Fejlesztő menüpont

XML lista

A képernyőn típus szerint rendezve láthatóak az XML állományok. Szűrhetjük őket fájlnév, illetve típus szerint. Lehetőség van XML állományt törölni is, ekkor a kiválasztott fájl adatbázisbeli rekordja állítódik töröltre, és amikor a fájlokat kiírjuk a fájlrendszerbe, akkor törlődik fizikailag is a töröltre állított XML állomány.

image42

A szerkesztő ikonra kattintva a kiválasztott XML állomány tartalma nyílik meg, itt lehetőség van kézi szerkesztésre.

XML szerkesztő funkciói
  • comment/uncomment
  • szövegben keresés
  • visszavonás/újra
  • szövegrendezés (indentálás)
  • szintaktikai ellenőrzés (XSD alapján)
  • mentés

image43

Adatbázis műveletek (SQL profiler)

A rendszerben futó adatbázis műveletek monitorozására szolgáló felület. A felső panelen az elindítás és leállítás között a rendszer által futtatott adatbázis lekérdezések listája látható. A kiválasztott utasítás részletei alsó panelen jelennek meg.

image44

Funkciók
  • Utasítás: szűrhetünk az SQL utasítás szövegére
  • MIN 1 MP: szűrhetjük azokat a lekérdezéseket, amelyek legalább 1 másodpercig futottak
  • MIN 2 MP: szűrhetjük azokat a lekérdezéseket, amelyek legalább 2 másodpercig futottak
  • Start: monitorozás elindítása.
  • Stop: monitorozás leállítása.
  • Ürítés: lista ürítése
  • Excel Export: Excel fájlba exportálhatjuk az utasítások listáját

Hibanapló

Az Effector rendszerben keletkezett hibák listáját tartalmazó képernyő. A referenciaszámra keresve visszakereshetjük a kérdéses hiba kiváltó okát, helyét. Lehetőség van időszakra, valamint konkrét hibaüzenetre is keresni.

image45

Adatbázis objektumok

A bal oldali panelen láthatóak az Effector által használt adatbázis objektumai. Szűrési lehetőségek:

  • név alapján
  • típus alapján (skalár függvény, tárolt eljárás, trigger, tábla, view)
  • definíció alapján

A jobb oldali panelen látható a tábla definíciója, illetve a tábla tartalma (ha a bal oldalon tábla típusú objektumot választok ki), valamint az egyéb objektumok definíciója.

image46

image47

image48

Adatbázis tisztítás

Nem használt adatbázis objektumok

A funkció segítségével kigyűjthetőek azok az adatbázis objektumok, amelyek nincsenek hivatkozva az XML állományokban, illetve másik, már használt adatbázis objektumban. Ezeket a “Keresés…” gomb segítségével jeleníthetjük meg a bal oldali panelen, a jobb oldali panelen pedig ezen objektumok definícióját láthatjuk. A “Lomtárba helyezés” gomb segítségével elkülöníthetjük ezeket az objektumokat, és a “Lomtár ürítése (Végleges törlés!)” gomb segítségével véglegesen törölhetjük az adatbázisból. A lomtárba helyezés valójában egy átnevezést takar, vagyis a rendszer a törölni kívánt adatbázis objektumokat egy meghatározott prefix-szel ($$EFF_DBCTRASH$$) látja el. A “Visszaállítás” gomb segítségével a lomtárban lévő elemek visszaállíthatóak az eredeti helyükre. Az egyes objektumok neve, típusa, aktuális állapota a táblázatban látható.

Adatbázis job-ban nem nézi a funkció, hogy van-e hivatkozva az aktuális objektum. Minden egyes végleges törlés után célszerű tesztelni a rendszert, hogy nem keletkezett-e hiba a törlés miatt.

image49

Használt adatbázis objektumok

Ezen a fülön a hivatkozott adatbázis objektumok listáját tekinthetjük meg, a jobb oldalon pedig megjelenik, hogy melyik XML állományban van hivatkozás a bal oldalon kiválasztott adatbázis objektumra. Látható még az objektumhoz tartozó definíció (vagy tábla tartalom) is, hasonlóan az “Adatbázis objektumok” képernyőhöz.

XML tisztítás

Az XML állományban lévő, nem használt XML állományok láthatóak ezen a felületen. A nem használt állományok neve, típusa, állapota jelenik meg a listában. A fájlok tartalma a nevükre kattintva tekinthető meg.

A kijelölt állományokat a “Lomtárba helyezés” gombra kattintva tudjuk eltávolítani a többi XML állomány közül. Ekkor az állomány az adatbázisban meg lesz jelölve, hogy a lomtárba került. A “Lomtár ürítése (végleges törlés!)” gombra kattintva ezen állományok törölt állapotúak lesznek. A törölt állapotú XML fájlok a fájlrendszerbe történő mentéskor fizikailag is törlődnek. Ez a folyamat nem fordítható vissza, kivéve, ha van egy olyan visszaállítási pont, amelyben még nem törölt a kérdéses állomány. Ekkor vissza lehet állni erre a visszaállítási pontra, és utána újból menteni kell a fájlokat a fájlrendszerbe. A “Visszaállítás” gomb segítségével a lomtárba helyezett állományok visszaállíthatóak eredeti állapotukba.

A “Használt XML fájlok” fülön a legalább egy hivatkozással rendelkező fájlok listája látható.

image50

Skin tervező

Annak érdekében, hogy az Effector egyedi színvilág szerint testre szabható megjelenéssel rendelkezzen, ún. skinek hozhatók létre.

image51

A „Skinek” fülön tekinthetők meg a már létrehozott skinek. A „Részletek” linkre kattintva a skin tulajdonságai láthatók. A bal oldali panel a stíluscsoportokat tartalmazza, a jobb oldali panel pedig azok stíluselemeit mutatja.

image52

Szerkesztést követően az „Alkalmaz” gombra kattintással (az Effector automatikus újra töltése után), közvetlenül beállítható a skin mint aktuálisan használt kinézet.

A bal oldali panelen elérhető továbbá a „Színek” fül, mely a skin saját paletta elemeit tartalmazza. Ezek szintén módosíthatók.

image53

Lehetőség van egyedi stílust definiálni, ezt a CSS fülön lehet megtenni.

image54

Lehetséges annak beállítása is, hogy a felhasználók csak bizonyos skineket tudjanak alkalmazni a saját felhasználói profilukban. Ezek az ún. aktív skinek, melyek között váltani az Effector logóra kattintással lehetséges. Inaktiválással a többi skin kizárólag az arra jogosult felhasználó számára kezelhető.

A meglévő skin elemeken túlmenően továbbiak is létrehozhatóak az „Új” gombbal, illetve akár egy korábbi skint alapul véve másolással is (a „Másolat készítése” gomb használatával).

A már nem használt skin egyszerűen törölhető a „Törlés” gombbal.

A „Skin tervező” képernyő másik fülén található „Paletták” biztosítja, hogy olyan önálló színkészletek legyenek elérhetők, melyek az egyes skinek módosítása során sem változnak. Ezek módosítása jelenleg JSON fájl formátumban lehetséges.

A nem használt paletta egyszerűen törölhető a „Törlés” gombbal.

image55

Mind a „Skinek”, mind a „Paletták” esetében lehetséges a JSON formátumú importálás és exportálás is.

A rendszer skinek/paletták és az alapértelmezett skinek/paletták védettek, azaz nem másolhatók és nem változtathatók meg. Módosítási igény esetén másolás útján szerkeszthetők.

Ikon készlet

Az Effectorban használható ikonok listája. Mivel ezek betűként vannak definiálva, ezért ezeket a hivatkozásuk helyén (tipikusan egy információs kártyán) tetszőleges színűre és méretűre lehet állítani. Használata (pl. kék színű, 24px nagyságú naptár ikon):

<i class=”efi-calendar” style=”font-size:24px;color:#0000ff;”></i>

image56

  • Legutóbb frissítve: 8 hét 6 napja
  • Effector